Een kelder als sportzaal?

 Ik ga deze post altijd bijwerken in plaats van altijd een nieuwe post te maken omdat deze foto's bij elkaar horen.

Sommige in ons gezin zijn sportief, andere minder. Wij hebben geprobeerd om onze kelder om te bouwen naar een kleine, maar efficiënte 'homegym'. Hierin staan er verschillende toestellen, maar ook dingen waarvan je denkt "huh waarom is dat nodig?". 
In deze serie foto's of filmpjes ga je zien wat er staat met nodige uitleg.

Als eerst de bokszak. Mijn broer is een gedreven thaibokser. Hierdoor hebben wij natuurlijk geen keuze gehad om dan maar een bokszak te kopen. Normaal gezien gebruikt hij deze 1 keer in de week omdat hij anders in zijn club traint. In deze moeilijke tijden traint hij nu bijna elke dag om toch nog beter te worden. 
Daarom is dit een must-have in onze 'home-gym'

De bovenste foto is gewoon met de GSM zonder effect genomen. De onderste foto is met het effect 'studiolicht' genomen. Ik wou eens kijken wat de verschillen waren tussen deze effecten.
Persoonlijk vind ik de onderste foto mooier omdat het een extra speciale touch geeft. 


Als tweede onderdeel, krijt. 
De meeste denken "huh waarom is dat nu nodig?". Krijt is noodzakelijk op je handen om ervoor te zorgen dat je geen blaren krijgt, dat je niet uitschuift en dat je minder pijn hebt tijdens het sporten. Het wordt gebruikt bij oefeningen waarbij je een bar gebruikt, om je op te trekken en nog veel meer. 


In het filmpje zie je in slowmotion hoe krijt eruit ziet op de handen en hoe het uit kleine stofdeeltjes bestaat. Ik heb gekozen om dit in slowmotion te doen omdat het toch een leuker effect geeft dan dat je het normaal zou filmen. 

Gewichten is natuurlijk ook heel belangrijk in de sportwereld. Op deze foto's zijn onze meestgebruikte gewichten te zien.


Voor deze foto's heb ik gekozen om 2 dezelfde te nemen, maar om het effect van zwart-wit en in kleur te laten zien. De foto in kleur is "maar" een foto van gewichten en heeft persoonlijk voor mij niet zoveel effect van een mooie foto. De foto in zwart-wit vind ik persoonlijk mooier omdat die een specialer effect geeft aan de foto.




Voor deze foto heb ik alle gewichten gestapeld van de zwaarste (10kg) tot de lichtste (1kg). Ik heb deze in de portretfunctie getrokken met studiolicht. Dit geeft een mooier effect en zet hetgeen dat je wilt fotograferen ook meer en mooier in beeld. 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Fauna en Flora met iets meer Flora

Een doorsnee vrijdag avond